Zanim oddasz swój smartfon do serwisu

Awaria smartfonu to przeważnie trudne przeżycie. Przychodzi nam się w końcu rozstać z kieszonkowy komputerem, na którym przechowujemy najważniejsze dane. Często okazuje się jednak, że smartfon wcale nie musi odwiedzać serwisu. Usterkę powoduje źle napisane oprogramowanie firm trzecich, które wystarczy odinstalować.

Artykuł sponsorowany

W sklepie Google Play są już miliony aplikacji. Z każdym dniem przybywa nowych. Niektóre zyskują, inne tracą na popularności. Zdarza się, że dopasowując program do działania na wszystkich urządzeniach dostępnych obecnie na rynku, twórcy programu zapomną o istotnym szczególe. Cierpią potem użytkownicy. Zdarza się bowiem, że po instalacji taki program sprawia olbrzymie kłopoty. Zakłóca działanie systemu lub podzespołów urządzenia.

Zanim zdecydujemy się odesłać smartfon do serwisu warto sprawdzić, czy nie mamy do czynienia z takim właśnie przypadkiem. Sony Mobile chce pomóc swoim klientom zadbać o ich urządzenia. W ustawieniach każdego nowego smartfonu Xperia znajdziemy więc dedykowane opcje. Menu DIAGNOSTYKA powstało właśnie po to, aby umożliwić wykrycie wszelkich nieprawidłowości. Można je znaleźć w menu: ustawienia/pomoc techniczna/narzędzia.

W menu DIAGNOSTYKA sprawdzić możemy poprawność działania wszystkich najważniejszych podzespołów urządzenia Xperia™. Proste testy pozwalają wykryć nieprawidłowości w działaniu: obu aparatów, lampy błyskowej, ekranu dotykowego, wyświetlacza, głośnika, mikrofonu, przycisków, wibracji, WiFi, bluetooth, GPS oraz wszystkich czujników. Postępując zgodnie ze wskazówkami i uruchamiając poszczególne testy, jesteśmy w stanie wykryć, gdzie występują nieprawidłowości. Menu zawiera też informacje o programach i zdarzeniach. Właśnie tutaj możemy dowiedzieć się, która aplikacja nie odpowiada lub notorycznie się zawiesza. Wtedy też możemy łatwo ją odinstalować, a problemy powinny ustąpić.

W tym samym miejscu producent zdecydował się również umieścić informacje o oprogramowaniu i unikatowym numerze IMEI każdego smartfonu. Tych danych potrzebować będziemy, gdy zajdzie jednak konieczność kontaktu z serwisem. Sony Mobile umieścił również w tym menu zakładkę, gdzie znalazły się odnośniki do forum pomocy technicznej (dostępne wyłącznie w języku angielskim). Łatwo też odnajdziemy tutaj kartę kontaktową do pomocy technicznej, na której widnieje e-mail oraz numer telefonu. Tam właśnie, w ostateczności, warto zwrócić się o pomoc, gdy nasze urządzenie nie działa prawidłowo.

Zobacz również: Mobilne filmowanie i fotografowanie

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Porady:

Jak wykorzystać smartfona do zrobienia kostiumu na Halloween? Prosty trik, dzięki któremu Chrome na Androida staje się wygodniejszy w obsłudze Nie potrzebujesz już aplikacji, by wrzucić zdjęcie na Instagram. Możesz to zrobić nawet z komputera Czym Samsung Galaxy S8+ różni się od zwykłego S8? Warto dopłacić 500 zł? Chcesz czerwonego iPhone'a? Nie musisz wcale kupować nowego Skradziony lub zgubiony telefon? Jeszcze możesz go odzyskać Jak wydłużyć czas pracy na baterii? Przepis na mobilną fotoedycję: artystyczny portret cz. 2 Procesor w smartfonie - tego sprzedawcy i producenci ci nie powiedzą Przepis na mobilną fotoedycję: budynki wyrastające z fotografowanej postaci Przepis na mobilną fotoedycję: efekt obrazu Przepis na mobilną fotoedycję: ulotny portret Przepis na mobilną fotoedycję: obiekty wystające z ekranu smartfona Przepis na mobilną fotoedycję: miejska bryła Przepis na mobilną fotoedycję: Instagramowe trendy cz. 1 Przepis na mobilną fotoedycję: retusz twarzy Przepis na mobilną fotoedycję: podwójna ekspozycja [cz. 2] Przepis na mobilną fotoedycję: efekt retro i retusz zdjęć Przepis na mobilną fotoedycję: efekt malowidła Przepis na mobilną fotoedycję: podmiana elementów w kadrze Przepis na mobilną fotoedycję: małe planety Przepis na mobilną fotoedycję: tuning nieudanych zdjęć Przepis na mobilną fotoedycję: zachód słońca Jak śledzić ulubione seriale na smartfonie?